Formátum-választás: 

1.

Szerző:Gerő Zsuzsa
Cím:Klinikai gyermekpszichológiai tanulmányok és más írások : elmélet és terápia kölcsönhatásai / Gerő Zsuzsa ; [szerk. Gál Nóra]
Megjelenés:[Budapest] : Flaccus, 2017
Fizikai jellemzők:524, [2] p. : ill. ; 24 cm
Tartalom:1., József utcai imprinting ; pp. 10-14. - 2., Előszó a Klinikai gyermekpszichológiai tanulmányok című kötethez ; pp. 15-17. - 3., Archaikus gondolkodás, ősi érzékelés, felettes-én előfutárok , pp. 18-25. - 4., Előszó Mérei Ferenc: Freud fényében és árnyékában című kötetéhez ; pp. 26-29. - 5., Az együttes élmény kísérlettől az utalásos jelentéstöbbletig ; pp. 30-35. - 6., Gondolatok a Mérei Ferenc által körvonalazott elaboráció fogalomhoz ; pp. 36-48. - 7., Üzenet a palackban ; pp. 49-53. - 8., Wallon: A gyermek lelki fejlődése (Gondolat, 1958) ; pp. 56-61. - 9., Lewin: Viselkedés és fejlődés mint az egészhelyzet egy funkciója (1946) ; pp. 62-72. - 10., Bowlby: Attachement (1969) című könyvének ismertetése ; pp. 73-94. - 11., Az én mint organizátor , pp. 95-105. - 12., A szublimáció elmélete Freud, Hartmann, Kris művei alapján ; pp. 106-122. - 13., A gyermek és a rajzolás ; pp. 124-131. - 14., A szabad rajzolás szerepe a diagnosztikában és terápiában ; pp. 132-139. - 15., Sűrítés és kettős tudat különbségének feloldása mint az esztétikum forrása ; pp. 140-153. - 16., Gyermekrajzok művészetpszichológiai megközelítése ; pp. 154-161. .- 17., A rajzolás mint az élményfeldolgozás eszköze ; pp. 162-166. - 18., Esztétikus gyermekrajzok ; pp. 167-171. - 19., Informatív elemek változása a rajzfejlődés folyamán ; pp. 172-183. - 20., Esztétikusan rajzoló gyerekek kreativitásának követése serdülőkorig ; pp. 184-190. - 21., A gyermekkori esztétikus rajzolás hatása a kreativitás további fejlődésére ; pp. 191-200. - 22., Visszapillantás P. 0. festőművész gyermekkori rajzaira ; pp. 201-215. - 23., Mobilitási esélyek megjelenése gyermekrajzokon / Gerő Zsuzsa, Csanádi Gábor, Ladányi János ; pp, 216-260. - 24., Téves gyógypedagógiai áttelepítés káros következményei ; pp. 262-265. - 25., Az általános iskolai rendszer belső rétegződése és a kisegítő iskolák / Csanádi Gábor, Ladányi János, Gerő Zsuzsa ; pp. 266-288. - 26., Értelmi és magatartási problémák nem értelmi fogyatékos gyermekek esetében ; pp. 289-294. - 27., A "megszűntetve megőrzött" gyogyó - a kisegítő iskola egy nyomonkövetéses vizsgálat tükrében / Gerő Zsuzsa, Csanádi Gábor, Ladányi János ; pp. 295-310. - 28., Beiskolázási alternatívák elfogadtatása egyenlőtlenül fejlődők esetében ; pp. 311-314. - 29., Koragyermekkori autizmus (Irodalomismertetés) ; pp. 316-328. - 30., Realitás hangsúlyú intervenciók autista gyerekek játékterápiájában ; pp. 329-333. - 31., Az autisták ellátásának szervezeti felépítése ; pp. 334-338. - 32., Autista gyerekek testvéreinél tapasztalt neurotikus reakciók ; pp. 339-342. - 33., Jól kompenzált aspergeri autisták serdülőkori nehézségei a szociális tájékozódásban ; pp. 343-349. - 34., Team-munka helye a miskolci Autisták Családi Otthona működésében ; pp. 350-353. - 35., A gyermekpszichológiai szakrendelés módszereiről ; pp. 356-369. - 36., Szakadék az érzelmi nevelésben: a követelmény elősegíti a fejlődést, a vágyak kielégítése infantilizál ; pp. 370-375. - 37., Az identifikáció jelentősége a fejlődés különböző szakaszaiban ; pp. 376-392. - 38., A gyermekterápia indikációja ; pp. 393-417. - 39., A gyermek-pszichoterápia egyes szakaszainak elemzése ; pp. 418-433. - 40., A vizuális nevelés pszichológiai feltételei ; pp. 434-440. - 41., Gondolkodásfejlődés kisgyermekkorban ; pp. 441-452. - 42., Iskolába kerülés személyiségalakító hatásának beépítése enurézis terápiájába ; pp. 454-458. - 43., A gyógyíthatatlan betegség átélésének feldolgozási kísérlete leukémiás gyerekek csoportfoglalkozása során / Gerő Zsuzsa, Hubay Marianne ; pp. 459-463. - 44., Gyermekterápiában megoldatlan problémák újrafogalmazása adoleszcens-terápiában ; pp. 464-466. - 45., A megkapaszkodás-szindróma szerepe az elektív mutizmus egyik típusának kialakulásában ; pp. 467-478. - 46., A szeparációs szorongásból adódó nehézségek elektív mutizmus terápiájában ; pp. 479-482. - 47., Szerepkonfliktus entellektüel családokban ; pp. 483-489. - 48., Milyen a metróalagút? ; pp. 490-498. - 49., Családi nevelési normák változása és továbbélése az unokák nevelésében ; pp. 499-503. - 50., A család, illetve az iskola szerepe a kognitív és érzelmi struktúrák diszkrepanciájában ; pp. 504-508. - 51., Nivellálás vagy kiegyensúlyozás? Buktatók a tehetséges gyerekek nevelésében ; pp. 509-514. - 52., Páciensekkel kapcsolatos érzések és ellenérzések ; pp. 515-519. - 53., Etikai dilemmák gyermekpszichológus hallgatók szemével ; pp. 520-524. - 54., Ki volt Gerő Zsuzsa? ; pp. 525-526.
Megjegyzések:Bibliogr. egyes tanulmányok végén
ETO jelzet:159.922.7 616.89-053.2
ISBN:978-615-5278-33-4
Tárgyszavak:Gyermekpszichológia Child psychology. Physical therapy. Pszichoterápia
Egyéb nevek:Gál Nóra
Kölcsönzések száma:

11

LelőhelyTémaEgyéb tematikus jelzetJelzetÉvszámKötetStátuszElőjegyz.Mellékletek
Tudásközpont Raktár61 OrvostudományC_15599Kölcsönözhető00
PTE ETK Pécsi Képzési Központ616-053.2 Gyermekgy.616 G 43Kölcsönözhető00
PTE Tóth József BTK-TTK Szakkönyvtár - szabadpolc61 Orvostudomány616 G 43Kölcsönözhető00
PTE Tóth József BTK-TTK Szakkönyvtár - szabadpolc61 Orvostudomány616 G 43Kölcsönözhető00
Tudásközpont 2. em. szabadpolc61 Orvostudomány616 G 43Kölcsönözhető00
Tudásközpont 2. em. szabadpolc61 Orvostudomány616 G 43Kölcsönözhető00
PTE BTK Pszichológia Intézet61 Orvostudomány616 G 43Csak helyben használható00